INSPEKTOR GADŻET
Na początku badam: pogodę danego dnia, specyfikę miejsca, parking, drogę z parkingu oraz okolicę. Czy jest winda? Czy w okolicy można zrobić piknik? (o tym później.) Gdzie znajdę awaryjny plac zabaw?
100 PYTAŃ DO
W kolejnym kroku odwiedzam stronę internetową muzeum. Sprawdzam, jakie w danej chwili organizują wystawy. Jaki będzie „plan minimum”, a jaki „maksimum”. Którego dnia wstęp do muzeum jest darmowy? Czy muzeum posiada dedykowane rodzinom wystawy/ścieżki zwiedzania (takie możliwości daje m.in. Muzeum Narodowe w Krakowie, Stara Kordegarda w Warszawie, Muzeum POLIN, Rynek Podziemny Muzeum Krakowa). Czy są multimedialne atrakcje, możliwość słuchania dźwięków albo zadania na ekranach (jak np. w Centrum Folkloru Polskiego, Muzeum Miasta Łodzi). Czy jest awaryjny kącik/sala dla dzieci (Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku). Czy w muzeum jest kawiarenka? (odwiedziliśmy taką w Żydowskim Muzeum Galicja w Krakowie). Czy organizowane są zajęcia dla rodzin z dziećmi? (polecam Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu). Zdarza się również, że muzea przygotowują dla dzieci karty pracy, kolorowanki czy zagadki do druku (takie proste i ciekawe rozwiązania w Muzeum Narodowym w Lublinie, Muzeum Architektury we Wrocławiu).
HELLO? CAN YOU HEAR ME?
Jeżeli mam jakiekolwiek wątpliwości – dzwonię. Czy wszystkie sale są dostępne dla mamy z wózkiem? Czy będą większe grupy szkolne? (nie chcemy przeszkadzać.) Czy jest przewijak?