System edukacji był, jest, a będzie jeszcze lepszy i doskonalszy. Pracują nad tym Wielkie Autorytety. Urzędnicy dbają o dokładne przestrzeganie zawartych w ustawach i rozporządzeniach zasad. Autorzy podstaw programowych oraz podręczników troszczą się, a przedstawiciele poszczególnych dziedzin wiedzy czuwają, aby wszystko, co ważne, znalazło się w treściach nauczania.
Samorządy budują i wyposażają piękne sale lekcyjne, obiekty sportowe, w budynkach jest coraz więcej pomocy dydaktycznych, środków multimedialnych, budzących podziw placów zabaw.
Straż pożarna i służby sanitarne dbają o coraz bezpieczniejsze i bardziej higieniczne warunki w placówkach oświatowych. Systematycznie podwyższane są normy i wymagania dotyczące miejsc pracy dzieci. To oczywiście kosztuje, ale przecież nie będziemy oszczędzać na naszych dzieciach. Ławki, stoliki z normami, często brzydkie – z płyty i kątownika, ale z atestem i trzy razy droższe niż inne. Sanepid także dba o higienę nauki, opiniując tygodniowe plany nauczania, rozmieszczenie ławek w klasie. Dzięki temu w większości naszych szkół mamy ławeczki ustawione przodem do tablicy i dostosowane do padającego przez okno światła.
Oczywiście, dbamy także o bezpieczeństwo uczniów: kamery, monitoring, gdzieniegdzie identyfikatory, policja sprawdzająca przed każdym wyjazdem autokary. (To nic, że mają ważne badania techniczne. Uczniowie co prawda wyjadą dwie godziny później, ale wszystko będzie bezpieczniej). Dane naszych dzieci są zabezpieczone, posłużymy się teraz liczbami, pseudonimami, aby nikt nie zidentyfikował naszego dziecka. Oczywiście wspiera nas w tym wiele firm ze szkoleniami, specjalnymi programami, nowymi wersjami dzienników mobilnych. To oczywiście kosztuje kolejny czas i pieniądze, ale cóż, chodzi nam o nasze dzieci.
Oczywiście samo grono pedagogiczne także dba o uczniów. Spotyka się na specjalnych naradach, zapoznaje się z nowymi przepisami i zmianami, jakie za tym idą. Ustalają nowe procedury postępowania. Omawiają kolejne rodzaje dokumentów tworzonych dla uczniów. Indywidualne dostosowania, programy nauczania, specjalne procedury. Zbierane są informacje o dostosowaniach na egzaminach ósmoklasistów i maturalnych. Uczniowie coraz częściej mają stwierdzane różnorakie deficyty, które wymagają wsparcia. Ale właśnie system jest po to, aby takie sytuacje wesprzeć. W szkołach w takich sytuacjach zostają powołane odpowiednie zespoły, one ustalają odpowiednie procedury, formularze, dokumenty związane z procesem nauczania. Dokumentacja ucznia z danym problemem jest gromadzona w kolejnym segregatorze.
System także dba szczegółowo o proces nauczania i oceniania. Precyzyjnie określa sposób opisu wymagań, zasad oceniania, odwoływania się od wyników sprawdzianów, ogłaszania kartkówek, klasówek, zasad przeprowadzania egzaminów i trybów odwołania, przeprowadzania rekrutacji do szkoły.