Kategoria artykułów:

PODRÓŻE PO POLSCE

Cudze chwalicie, swego nie znacie, podróże kształcą, najlepsza jest nauka poprzez zabawę – utarte frazesy, które na nikim chyba nie robią już większego wrażenia. Oczywista oczywistość, nad którą właściwie nie ma się co zastanawiać. A gdyby tak się temu przyjrzeć?

Okazuje się, że w prawdach starych jak świat kryje się sporo słuszności. Polska to niezwykłe miejsce. Każdy, kto był nad mazurskimi jeziorami, przemierzał tatrzańskie szczyty czy spacerował po nadbałtyckich plażach, to potwierdzi. Jesteśmy szczęściarzami, że żyjemy w tak zróżnicowanym kraju. Mamy pola, łąki, lasy, góry, morze, jeziora, zabytki i mnóstwo fantastycznych atrakcji turystycznych. Trzeba być naprawdę niewdzięcznym, by tego nie docenić, i pełnym ignorancji, by nie pokazać tego swoim dzieciom.

Pokonując swoje słabości, stawały się silniejsze. Widzieliśmy, jak na ich twarzach maluje się satysfakcja z osiągniętego celu, zdziwienie i zachwyt nad otaczającą przyrodą. Kasia miała 8 miesięcy, gdy pierwszy raz zabraliśmy ją w góry. Trzy lata później do naszych wypraw dołączyła Gabrysia, wówczas 7-miesięczna. Najmłodszy Jeremi wysoko zawiesił poprzeczkę. Już jako 3-miesięczny bobas spoglądał zza pleców taty, obserwując otoczenie. Niosło nas przekonanie, że pokazujemy im świat w możliwie najlepszy sposób.

Mamy troje wspaniałych dzieci: Kasię, Gabrysię i Jeremiego. Dzieci są naturalnym dopełnieniem naszego życia. Zawsze wiedzieliśmy, że będziemy z nimi podróżować. Nawet kiedy jeszcze ich nie było na świecie, planowaliśmy, gdzie pojedziemy, co im pokażemy, czego nauczymy.

Wyjeżdżamy, kiedy przyjdzie nam na to ochota. Mamy to szczęście, że naszą pracę zawsze możemy „zabrać ze sobą”. Wystarczy laptop, Internet, koc na łące pod drzewem i już... jesteśmy w pracy! Nie ogranicza nas w zasadzie nic. Nasze dzieci nie chodzą do szkoły w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Rodzinną podróż przez życie odbywamy głównie po Polsce, której piękno, walory przyrodnicze, edukacyjne i rozrywkowe prezentujemy w portalu Dzieciochatki.pl. Na stronę może zajrzeć każdy rodzic, który zastanawia się, jak to zrobić, by wyjechać na urlop z dziećmi i nie zwariować. Podpowiadamy wspaniałe miejsca na udane wakacje i udowadniamy, że podróżowanie z dziećmi po Polsce ma mnóstwo zalet.

Nic nie pobudza umysłu dziecka tak bardzo, jak nowe miejsca i nowe doświadczenia. Podróże kształcą i nie mamy co do tego najmniejszych wątpliwości. Poza tym wspaniale cementują więzi rodzinne. Dlatego zachęcamy do rodzinnego podróżowania. Zapraszamy w Polskę – po przygodę, naukę i najpiękniejsze wspomnienia.

Kiedy pojawia się dziecko, podróżowanie nie jest już tak proste jak wcześniej. Co nie oznacza, że całkowicie trzeba zrezygnować z wyjazdów bliższych czy dalszych, ubrać się w dres i żyć w rytmie wyznaczanym przez stertę ubrań brudnych, wypranych i do prasowania. Warto zabierać dziecko wszędzie, gdzie tylko można. Zwykłe wyjście do sklepu, parku czy restauracji to dla niego seria nowych bodźców. Nam to oczywiście nie wystarczało.

Chcieliśmy być przewodnikami stada i wyprowadzić swoje „młode” w nieznane, pokazać im piękno Polski. Nasze dzieci już od najmłodszych lat „wędrowały” po górach. Na początku siedziały w nosidle lub chuście, później na własnych nóżkach pokonywały szlaki, mierząc się ze zmęczeniem, a nieraz nawet bólem wynikającym na przykład z otarć. Pokonując swoje słabości, stawały się silniejsze. Widzieliśmy, jak na ich twarzach maluje się satysfakcja z osiągniętego celu, zdziwienie i zachwyt nad otaczającą przyrodą. Kasia miała 8 miesięcy, gdy pierwszy raz zabraliśmy ją w góry. Trzy lata później do naszych wypraw dołączyła Gabrysia, wówczas 7-miesięczna. Najmłodszy Jeremi wysoko zawiesił poprzeczkę. Już jako 3-miesięczny bobas spoglądał zza pleców taty, obserwując otoczenie. Niosło nas przekonanie, że pokazujemy im świat w możliwie najlepszy sposób. I tak wędrujemy do dziś.

Chcesz przeczytać do końca?

Ten i setki innych artykułów są dostępne w ramach prenumeraty.
Zdobądź dostęp do wszystkich treści, stań się częścią społeczności.

Zyskaj dostęp online do wszystkich artykułów, które ukazały się na łamach Magazynu Kreda

Dostęp online do wszystkich artykułów oraz 4 kolejne wydania kwartalnika KREDA w wersji drukowanej prosto do twojego domu. Zamawiając prenumeratę stajesz się członkiem klubu KREDA. Sprawdź korzyści i dołącz już teraz.